Läs och njut eller...

-VAFAN, helt ärligt, livet skrämmer mig ibland.

Och ibland undrar jag vad jag tänker med, bort skämda unge!!!

Jag har kommit till insikt med 2 saker idag, minnst!

Jag har aldrig vart deppig, inte haft ångest attacker eller vart ledsen över nån kille eller blivit sårad av vänner, haft väldigt bra uppväxt, ja ni vet, allt e perfekt, mer eller mindre, förutom nån enstaka "kris" på senaste ( om min "ångest")

MMM men saken e den att jag tror att det kan ligga i att jag träffat och umgåts mer på senaste tiden med människor som har mycket problem och mår dåligt och är ganska negativ.
Jag känner att jag påverkas.

Alla snackar på nått sätt om ångest attacker, om allmänna problem så att jag själv börjar fråga mig själv, vad e mitt problem? Känns som jag skapat problem bara för att skapa ett, för att vara en i mängden.
Den tanken slog mig idag!

SEN en annan sak som jag kom till insikt med var när jag pratade med en äldre dam idag, hon va ca 50år, hon hade nyligen blivit brännskadad, hon tappade ett ljus hemma som kom åt gardinen och vipps så va hela huset på 400kvm ner brunnet, som dom hade rustat i 2år och var precis klart!

Hon svimma i röken, vaknar av att hon hostar, ålar sig mot balkongdörren, när hon öppnar den sprängs alla rutor. Fan vilken respekt man ska ha för eld!!!urs va läskigt när hon berättade, men ivf så låg hon på sjukhus i 6 veckor, opererade armarna och benen, som e helt brännskadad.

Jag e inte klar, för 1 månad sen tog det slut med hennes kille, som slog henne, misshandlade henne brutalt, fler sjukhus besök! Den här mannen är en välbekant gamal dörrvakt. Fatta man ju!!!

Jag tror branden kom till för att väcka liv i denna dam och få henne att vakna och inse hur hon mådde och vart hon var i livet.
Hon berättade själv varför hon stannade kvar år efter år, anledningen var för att  hon trodde så mycket på kärleken, och att den skulle förändra honom. PRECIS SÅ SOM ALLA TJEJER/DAMER/KVINNOR TROR.
Varför lär sig ingen nångång?

Pratade även om katastrofen i thailand idag med en vän, hennes 2 vänner dog, hennes väns pojkvän försvann där, jag menar jag blev bara så äcklad/rädd/chokad över denna värld, vad det händer mycket saker hela tiden.

Här lever jag ett toppen liv, klagar över små saker, klagar över skit saker snarare!
Va glad för att man sitter här hur söt som helst och har benen och armarna kvar, som kvinnan som va helt sönder bränd, men hade fått behålla sitt liv, det e ju fatastiskt, det sitter inte i det yttre utan i det inre.
Men ändå e jag så fixerad ibland, sudda sudda bort!!!



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Fia, Fia, Fia. Jag måste bara säga en en gång hur mycket jag gillar din blogg. Jag tar åt mig av allt du skriver, du har så rätt!

2008-09-09 @ 23:14:08
URL: http://ingakling.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej cool sida I LIKE!!! Kollar du på idol? kolla gärna in min blogg ha en fortsatt trevlig kväll kram www.lillanmalutta.blogg.se

2008-09-10 @ 20:17:11
Postat av: sofie lövström (fia)

Tack så hjärtligt.

det värmer gott:)

2008-09-10 @ 23:47:53
URL: http://mytripe.blogg.se/
Postat av: Linn

jadu, svart det dar fia...manmaste verkligen nypa sig i armen over vilken tur man har haft sa langt (peppar peppar) men du vet, man maste inte ha natt att ma daligt over, man maste inte ha natt att deppa over, man ska ta in av misstag men inte ga under, lara sig av varlden, oppna ogonen och gora varlden till det man vill. Man maste nastan passa sig for att leva sig in i andras misar, inte ignorera och man ska absolut forsta men inte leva det. haha nu blev jag djup, vet vad jag vill saga men kan inte fa fram det, ar lite trottis...:)

2008-09-16 @ 05:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0